Devlet katkıları hakkında aşağıda yapılan bilgilendirmeleri dikkatlice okuyunuz. Açıklamalar doğrultusunda gerekli işlemlerin yerine getirilmesini önemle rica ederiz.
Öğrencilerimizin ücret dekontlarının koordinatör öğretmenlerimiz aracılığı ile gönderilmesi gerekmektedir. Devlet Katkısına hak kazanılabilmesi için öğrenci adına yapılmış ödeme dekontunun ödemesi yapılan ayı takip eden ayın 1-5 tarihleri arasında (Örneğin, Eylül ayına ait ödeme için Ekim ayının en geç 5'ine kadar) muhakkak gönderilmesi gerekmektedir. Geciken ödeme evrakları takip eden ayda işleme alınamayacaktır. Kanunda belirtilen sözleşme gereği 2024 yılı sonuna kadar: Örgün eğitim 12. sınıf öğrencilerine ; Asgari Net ücretin %30'u (5.100,63 TL), MESEM 10.-11. sınıflar düzeyindeki öğrencilere ; Asgari Net ücretin %30'u (5.100,63 TL), MESEM 12. sınıf düzeyindeki öğrencilere ; Asgari Net ücretin %50'si (8.501,06 TL) Ödeme yapılmalıdır. Aksi takdirde ilgili ayın 30 tam günlük ücreti üzerinden devlet katkısı düzenlenemeyecektir. Buradaki sorumluluk işletmededir. NOT: 2025 yılında yeni asgari ücretin yürürlüğe girmesi ile ücretler değişecektir. ÖNEMLİ AÇIKLAMA: MESEM 11-12. Sınıf öğrencileri için yapılan ücret ödemelerinin tamamı işverene devlet katkısı olarak geri ödenmektedir. Örgün eğitim 12. Sınıf öğrencileri için yapılan ücret ödemelerinin ise; 20 ve daha fazla çalışanı olan işletmelere yaptıkları ücret ödemelerinin 1/3'ü, 20 den az çalışanı olan işletmelere ise yaptıkları ücret ödemelerinin 2/3'ü tutarında devlet katkısı olarak geri ödenmektedir. 3308 Mesleki Eğitim Kanununda geçici 12. Maddesinde İşverene yapılacak olan Devlet Katkısı için "Ödemenin yapıldığı tarihi takip eden iki ay içerisinde Çalışma ve Sosyal Güvenlik Bakanlığı bütçesinden İşsizlik Sigortası Fonuna aktarılır." denilmektedir. Ancak uzunca bir süredir genelde ödemenin yapıldığı ilgili ay bitmeden devlet katkıları sözleşmelerde yer alan işletme IBAN numaralarına mal müdürlüğü vasıtasıyla gerçekleştirilmektedir.